יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

ארבע סיבות מדוע אין לי ציפיות גדולות מחזרתו של משה כחלון לפוליטיקה - שתיים כלליות ושתיים אישיות

כבר מזמן למדתי לא לפתח ציפיות גדולות מפוליטיקאים חדשים (או קיימים). משה כחלון, למרות שאינו דמות חדשה ואף מציג קבלות בדמות הרפורמה בשוק הטלפונים הניידים, הוא מקרה מבחן של תופעה רחבה יותר. לאחר השימוש, ניתן לשמור את הסיבות הבאות במקום קר ויבש עד בוא המטאור הפוליטי הבא.

  1. כגודל הציפיות, כך גודל האכזבה: מאז ירח הדבש שלי עם אהוד ברק בשנת 1999, שהסתיים באקורדים צורמים, למדתי להיזהר מכמות ההבטחות והכתרים שפוליטיקאים חדשים וותיקים קושרים לעצמם, אם כי לא תמיד אני מצליח ליישם. אפילו אם הוא כן יצליח ליישם משהו ממה שהוא מבטיח או שמבטיחים בשמו, ההבטחות הלא ממומשות ישאירו אתכם\ן עם תחושה של החמצה. ברק אובמה הוא דוגמה טובה לכך.
  2. עיון מאוד ראשוני בשמות שנזרקים בתור תומכים, תורמים ומועמדים לכנסת של כחלון, לעומת הנושאים שהוא מתכוון להתרכז בהם, מגלה כמה שמות שהם יותר חלק מהבעיה מאשר חלק מהפתרון. קצת כמו לומר שאתה רוצה לקדם את מעמד הביניים ולשים בצמרת הרשימה את יעקב פרי.
  3. (סיבה אישית) התרשמתי שהשקפת העולם הכלכלית של כחלון היא די ימנית. בהתחשב בדעות שלי לגבי בעיות ופתרונות במשק הישראלי, לא משהו שנוסך בי תקוות גדולות. נכון, השקפות עולם כלכליות זה לא שחור ולבן, לאף צד אין מונופול מוחלט על הפתרונות הטובים ויש גם פערים בין הצהרה למעשה. אבל בהינתן סעיף 2, אני לא צופה הבדל גדול בינו לבין פוליטיקאים ימנים-כלכלית אחרים, לרבות אלה שכרגע בשלטון. גם לו השקפתי הכלכלית הייתה שונה, אני בספק אם זה היה משפר את הרגשתי, וזו כבר נקודה לא כל כך אישית. 
  4. (עוד סיבה אישית) עד כמה שהבנתי גם השקפת העולם המדינית של כחלון היא ימנית. זו כנראה סיבה מאוד אישית, ולצערי לא נראה לי שליותר מדי אנשים יהיה אכפת. אני אפילו לא בטוח שהוא באמת צריך לטשטש את העמדות המדיניות שלו כדי לא לאבד קולות. אבל, וזה כבר פחות אישי, נסו לדמיין את משה כחלון נעמד על הרגליים האחוריות נגד העברת כספים תמוהה ולא שקופה מבית היוצר של ח"כ ניסן סלומינסקי. אם הצלחתם, שמעתי שמחפשים כותבים לסרט הבא של Marvel.
למרות כל האמור לעיל, אשמח אם משה כחלון יעמיד אותי על טעותי (לדוגמה, על ידי המשך במגמה המבורכת של חלוקה מחדש של ההכנסות בין מועצות אזוריות, עיירות פיתוח ובתקווה גם עיירות בדואיות), ואני מאחל לו בהצלחה (באופן מוגבל, בקידום נושאים מאוד מסוימים).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה